БДЖІЛЬНИЦТВО

Бызнес-наставництво КП Центр пыдтримки малого та середнього бызнесу

КП «Центр підтримки малого та середнього бізнесу» Дніпропетровської обласної ради реалізує проект «Бізнес-наставництво». Його мета - допомогти людям, у яких є ідея для відкриття бізнесу, але не вистачає знань і досвіду для її реалізації. Черговий проект комунального підприємства спрямований на людей, у яких є ідея для відкриття бізнесу, а також на підприємців, які зареєстрували бізнес, але знаходяться на початковому етапі розвитку своєї справи. До них прикріплюються підприємці, які вже досягли успіху в своїй сфері, і готові поділитися досвідом і порадами з початківцями колегами.


Одним з учасників проекту став Роман Пастушок, який вже більше 4-х років займається бджільництвом. Він починав з малого, а на сьогоднішній день уже зареєстрував власну торгову марку, під якою продає мед і продукти бджільництва по всій Україні. Роман готовий стати бізнес-наставником і надати інформаційно-консультативну допомогу для тих людей, які хочуть реалізувати себе в цій сфері.
Зростає кількість бджолярів, і в той же час в рази зріс попит на їх продукцію. Це бізнес є досить перспективним і прибутковим, але на початковому етапі вимагає певних знань і умінь. І досвід, накопичений в цій справі учасником проекту «Бізнес-наставництво» Романом, буде дуже корисним для всіх, хто цікавиться бджільництвом.

Бізнес-наставництво

Роман уже більше 4-х років займається бджільництвом. За цей час став власником кількох кочових пасік з 80 бджолиними сім'ями, хоча починав 5 сімей. Зареєстрував власну торгову марку «Медовий пастушок». Є членом громадської організації «Дніпровський пасічник», активно бере участь в медових виставках і ярмарках, які проводяться на території Дніпра і області і по всій Україні. «Бджоляр я, напевно, з дитинства. У мене дід в кінці 80-х тримав близько 35-40 сімей, що на той час це було досить багато. Я на пасіці виріс. Проводив там все канікули, переймав ази. Потім виріс, навчався, працював. І в результаті повернувся до бджільництва. Так що, це, мабуть, в крові. Вважаю, що головне в нашій справі - бажання працювати в цій сфері. Тут зможуть реалізувати себе ті, хто хоче збагнути природу бджільництва. Боязнь бджіл з часом проходить. Коли був маленьким, я теж їх боявся. І зараз, якщо не вчасно розтривожиш, можеш отримати по руках. Так що, певні правила потрібно вивчити на зубок і дотримуватися», - розповів Сергій Пастушок. Він зазначив, що окупність бізнесу залежить від того, скільки коштів вкладено в нього на початковому етапі. «Якщо відразу замахнулися на промислове бджільництво, то значних капіталовкладень не уникнути. Потрібно купити вулика, сім'ї, реманент для обслуговування бджолиних сімей, обладнання для відкачки меду, транспорт, якщо це кочові пасіки тощо.

Бізнес-наставництво КП "Центр підтримки малого та середнього бізнесу"

Але необов'язково відразу діяти так масштабно. Можна почати з малого. Якщо людина живе в приватному секторі, поруч з полями, досить 2-3 доказ, невелика медогонка і трохи реманенту», - сказав він. Роман Пастушок додав, що з кожним роком конкуренція в бджільництві стає все більш жорсткою. «Бджільництво - дуже пріоритетний напрямок бізнесу, тому не дивно, що все більше людей в ньому працюють. Щоб виділятися на тлі інших, необхідно виробляти якісну продукцію. Крім цього, у мене, наприклад, є інші види продукції. Я розробив технічні умови, згідно з якими виробляю крем-мед з різними наповнювачами: з малиною, чорницею, додаванням витяжки прополісу і ін. Також реалізуємо продукти апітерапії: перга, пилок, гомогенат личинок трутнів, маточне молочко, прополіс та ін.», - сказав він. За словами Романа Пастушка, бізнес-наставником він став, оскільки готовий ділитися знаннями і накопиченим досвідом з тими, хто теж хоче займатися бджільництвом і заробляти на цьому гроші. «Готовий допомогти порадами, консультаціями. Також можу запропонувати вже розроблені бізнес плани від найпростіших, для новачків, до дорогих, для інвесторів, готових вкласти великі кошти у виробництво меду», - сказав він.